Nieuws

Categorieën

RSS feed
Algemeen / ​Maak een samenvatting van je CV!
Geplaatst op dinsdag 22 augustus 2017


Succesvol een baan vinden is niet makkelijk. Daarom moet je ervoor zorgen dat je eruit springt, met je skills maar zeker ook met je CV. Een manier om dat te doen is door een goede samenvatting op je CV te zetten. Want wie heeft er nog zijn doelen op zijn CV staan? Dit is veel efficiënter!
 

Wat is een samenvatting op je CV?

Een samenvatting op je CV houdt eigenlijk in dat je met een paar korte regels en bulletpoints aangeeft wat je meeste relevante ervaring is. De recruiter kan op deze manier makkelijk zien wat je skillset is. Maar hoe maak je een correcte en pakkende versie?
 

Wie heeft een samenvatting nodig op zijn CV?

Niet iedereen in de uitzendbranche op zoek naar passende vacatures heeft dit nodig. Sommige mensen kunnen prima zonder. Het is meestal van toepassing op mensen die veel op hun CV hebben en jarenlange ervaring kunnen opschrijven. Een uitgelichte stukje met de highlights kan dan helpen. Let erop of je zelf bulletpoints of een samenvatting fijner vindt.
 

1: Begin met wie je bent

Schrijf een kort stukje over wie je bent, professioneel gezien. Je kan in één zin een hoop terug laten komen; je vaardigheden, kennis en ervaring. Als de recruiter alleen al deze zin leest heeft deze persoon al een idee wat je wie je bent.
 

2: Elevator pitch

De bekende elevator pitch (een mini-toespraak over wie je bent wat je in een lift zou kunnen vertellen) werkt hier ook. Het gaat hier om de waarde die je meebrengt naar het bedrijf.
 

3: Houd het kort

Kort is ook goed. Je hoeft maar een paar belangrijke dingen te noemen om te laten zien wie je bent toch?
 
Vergeet ook niet dat de informatie die je hier noemt relevant en pakkend moet zijn. Het is een soort van reclame voor jezelf. Dus hup, die aandacht vragen!

> Terug