Nieuws

Categorieën

RSS feed
Algemeen / Wanneer stuur je een follow-up email?
Geplaatst op woensdag 28 juni 2017


Eindelijk heb je een vacature gezien bij Yoska die perfect aansluit op jouw profiel. Niet alleen de ‘vereisten’, maar ook de ‘eventuelen’ daar voldoe je ook aan. Je voelt je vol vertrouwen, dit gaat goed komen. Maar dan blijft het stil. En wat doe jij dan?

Follow up

Bij jezelf denk je: ik moet een vervolg op deze vacature sturen, ik moet checken of de werkgever het goed heeft ontvangen. Maar ja, hoe doe je dat? Wanneer doe je dat? Hoe snel is te snel? Hoe lang is te lang? Want je moet natuurlijk precies de balans vinden tussen vervelend en geïnteresseerd. En dat, ligt er aan…
 

Een belangrijke reminder 

Of je het leuk vindt of niet, HR mensen en uitzendbureaus zijn druk. Ze zijn niet alleen bezig met precies deze ene positie of vacature die vervuld moet worden. Maar dat is niet persoonlijk tegen jou gericht natuurlijk, onthoud dat het vinden van de juiste persoon voor een vacature tijd kost. Yoska geeft je de juiste periode om te reageren.
 

Wanneer je hebt gesolliciteerd…

… stuur je een vervolg e-mail binnen ongeveer 5-10 werkdagen. Als je bent voorgedragen door iemand voor de functie, dan kan je het beste 7-10 werkdagen wachten en direct contact opnemen met die persoon zelf, anders is ongeveer 5 dagen wachten voldoende. Laat duidelijk weten dat in je e-mail dat je geïnteresseerd bent in de functie en dat je begrijpt dat het druk is, maar dat je graag wilt weten of er iets is wat je kan doen, zelfs als dat is dat je nog meer moet wachten.
 

Na het sollicitatiegesprek… 

Neem je contact op met degene met wie je een gesprek hebt gehad de dag erna, of twee dagen erna. Natuurlijk bedank je voor de tijd die de recruiter in het gesprek heeft gestoken, maar ook dat je geïnteresseerd bent in de positie, en dat je uitkijkt naar een eventueel vervolg.
 
Kom je snel langs bij ons op kantoor voor je gesprek? 

> Terug